Dziś mamy 29 lipca 2021, czwartek, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Polacy kochają swoją pracę

Praca jest dla Polaków bardzo ważna. To nieodłączny element ich codzienności. Dzięki niej mogą się spełniać i rozwijać. Przyjmuje się, że obecnie jedynie 1 % obywateli naszego kraju poszukuje nowej pracy, która dałaby im więcej pieniędzy i lepsze warunki pracy niż te dotychczasowe.

Po co zmieniać skoro jest dobrze?

W ubiegłych latach zostało przeprowadzone badanie dotyczące rynku pracy. Wynikało z niego, że 165 tysięcy zatrudnionych spośród 16,3 mln Polaków poszukiwało nowej, lepszej pracy. Badanie pokazuje, że ci, którzy posiadają dobrą pracę, są zadowoleni z otrzymywanych pensji, nie czują potrzeby zmiany miejsca pracy i środowiska zawodowego. Wręcz przeciwnie – nieustannie dbają i zabiegają o etat, który już posiadają. Pokazują tym, że chcą pracować, są zaangażowani i zdeterminowani. Brak chętnych do podjęcia zmiany pracy może wynikać z tego, że obejmując nową posadę zarobki wcale nie będą wyższe, ale – będą wahać się w granicy wynagrodzenia minimalnego.

Jak wygląda sytuacja pracowników czasowych?

Początkowo osoby, które zmieniały miejsca pracy i rozpoczynały ją w nowym miejscu były zatrudnione na czas określony. Przyjmuje się, że pod koniec ubiegłego roku ponad 3,6 mln osób pracowało na umowach terminowych. Wszyscy zatrudnieni na takiego rodzaju umowach znajdowali się w gorszym położeniu niż ci, pracujący w oparciu o umowy nieokreślone. Tak więc, stabilność zatrudnienia odczuwali tylko ci, którzy posiadali stałe umowy o pracę.

Podwyżka? To zostaję!

Wypowiedzenie pracownika, który został zatrudniony na czas nieokreślony, jak również w oparciu o umowę o pracę, zależy przede wszystkim od łącznego okresu zatrudnienia. Przyjmuje się, że maksymalnie może trwać trzy miesiące. Jawne przyznawanie się do tego, że szuka się lepiej płatnej pracy czasami może się na nas negatywnie ‘odbić’. Dlatego częściej pracownicy myślą o ubieganiu się o podwyżkę, która zapewniłaby im większy komfort finansowy oraz zwiększyła intensywność działania na rzecz danego przedsiębiorstwa.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Wakacje w mieście nie muszą być nudne. Mamy na to kilka sposobów

Wakacje najczęściej kojarzą nam się z# wypoczynkiem w górach, nad morzem albo na wsi u rodziny. Nie każda rodzina jednak ma możliwość, by zapewnić swoim dzieciom tego typu rozrywkę. U niektórych jest to kwestia finansowa, a niektórzy rodzice po prostu nie mają na to czasu ze względu na pracę. Nie jest to jednak żaden problem, ponieważ również w mieście można zapewnić dziecku świetną rozrywkę pełną przygód i ciekawych doświadczeń. Co robić i o czym należy pamiętać, planując wakacje w mieście?

(czytaj więcej)
0

Martwisz się o swoje dziecko w sieci? Najważniejsza jest rozmowa

Co zrobi rodzic, żeby zapewnić swojemu dziecku# bezpieczeństwo? Odpowiedź jest prosta – wszystko. Tak samo powinno być w internecie. A jak najlepiej ochronić najmłodszych przed zagrożeniami w sieci? Podpowiadamy.

(czytaj więcej)
0

Polacy nie chcą rezygnować z mięsa dla dobra klimatu. Zmiana jest konieczna

Zdaniem ekspertów ograniczenie spożycia mięsa i nabiału to# jedno z kluczowych działań, jakie możemy podjąć, by przeciwdziałać zmianie klimatu. Tymczasem, tylko niewielu z nas byłoby skłonnych do podjęcia takiego kroku w trosce o planetę – pokazują to wyniki najnowszego badania „Zmiana klimatu a produkcja żywności – badanie świadomości mieszkańców Polski” przeprowadzonego przez Upfield.

(czytaj więcej)
0

Ceny w górę, wydatki w dół. Oszczędzamy na przyjemnościach

Z danych GUS wynika, że w porównaniu z# pierwszą połową ub.r. inflacja w pierwszym półroczu 2021 r. wyniosła 3,6 proc. Najbardziej wzrosły koszty transportu, utrzymania mieszkania i łączności czy edukacji. Znacząco zdrożała też oferta restauracji i hoteli oraz rekreacji i kultury. Ceny rosną, ale równolegle ponad 40 proc. Polaków, pod wpływem pandemii, chce ograniczać wydatki. Oszczędzamy głównie na przyjemnościach – książkach, kinie, usługach fryzjerskich czy jedzeniu na mieście. Tylko 3 proc. osób uświadomiło sobie w czasie pandemii, że trzeba korzystać z życia i mniej przejmować się pieniędzmi – wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

(czytaj więcej)