Dziś mamy 2 maja 2025, piątek, imieniny obchodzą:

19 stycznia 2023

Problem, żeby dostać się do pediatry? Odpowiedź zarządu spółki

fot. LZ

fot. LZ

Sezon grypy i przeziębień w pełni, dlatego trudno dostać się do lekarza, zwłaszcza z małymi dziećmi, które, jak wiadomo chorują# „grupowo”. Właśnie w sprawie problemu z dostaniem się do pediatry w szubińskiej przychodni Medyk do naszej redakcji napisała jedna z mam.

- Jestem mamą dwójki dzieci, nastoletniego syna i 3-letniej córeczki. Syn, jak był mały, dużo chorował, wiele przeszliśmy, ale jest pod opieką specjalistów w Szpitalu Dziecięcym w Bydgoszczy, dlatego przychodnię Medyk w Szubinie omijamy szerokim łukiem. Córka jest mała, więc do udania się do specjalistów jest jeszcze albo za mała, albo po prostu trzeba swoje odczekać na pierwszą wizytę. To zrozumiałe. Więc jesteśmy zmuszeni wiele razy korzystać z pomocy przychodni Medyk w Szubinie. Więc do sedna. To, co tam się dzieje, to przechodzi ludzkie pojęcie. Odkąd córka zaczęła podrastać, pojawiały się problemy, by dostać się do pediatry. Przy ząbkowaniu wysoko gorączkowała, bo miała ponad 40⁰ gorączki, której niczym nie szło zbić. Po ponad 20 razach dodzwoniłam się do lekarza, ale jak zwykle, pacjentów komplet, dziecka nie przyjmą. Takich sytuacji było kilka. I to nie tylko u mnie, bo na lokalnej grupie Szubinianie na Facebooku często jest ten problem opisywany. Dziś (poniedziałek, 5 grudnia 2022) miarka się przebrała. Córka była 2 tygodnie w domu, bo ciężko przechodziła ospę. Od soboty zaczęła kaszleć, kaszel był coraz gorszy, doszła zielona, gęsta wydzielina z nosa. Wiem z doświadczenia o powikłaniach po ospie. Dziś rano byłam przerażona, kaszel powodujący wymioty, przy psikaniu z noska wydobywała się gęsta wydzielina, gorączka. Zadzwoniłam do przychodni, oczywiście brak miejsc do lekarzy, ale po zapewnieniach pań z rejestracji, że lekarz na pewno zbada córkę, pojechałam do Medyka. Zapytałam, do którego gabinetu mam się udać, gdzie prosić o pomoc. Pani z rejestracji mnie pokierowała. Nie byłam sama. Czekały ze mną inne mamy z chorymi dziećmi. Jedna z mam poprosiła panią doktor, by przyjęła nasze dzieci, które nie są zarejestrowane, bo nie można było się dodzwonić z rana, a wymagają konsultacji pediatrycznej. Pani doktor wyszła na korytarz i na korytarzu przed drzwiami gabinetu pytała, co każdemu z dzieci dolega, po czym stwierdziła, że dzieci i tak dziś nie przyjmie, bo na 14.00 jest umówiona (przychodnia czynna do 18.00). Więc zapytałam, co mam zrobić z duszącym się od kaszlu dzieckiem, które wymiotuje, które ma powikłania po ospie. Pani doktor stwierdziła, że można próbować jutro. Więc wytłumaczyłam, jak wyglądają noce, jak dziecko (3-latka) kaszle w nocy, wymiotuje, nie może spać. Pani doktor wzruszyła ramionami i jeszcze raz dodała „próbować jutro". Poprosiłam o pisemną odmowę, Pani doktor wtedy stwierdziła, że możemy poczekać do 14.00 i przyjmie nas jako ostatnich (była 11.30). Udałam się na izbę przyjęć do szpitala w Szubinie, nie odmówiono nam pomocy, okazało się, że córka ma ostre zapalenie dróg oddechowych, pediatra na oddziale wytłumaczyła, że mogło dojść do poospowego zapalenia płuc, że w porę poprosiłam o pomoc dla córki. Córka dostała antybiotyk oraz krople do nosa. Ale dlaczego kolejny raz, gdy jest chora, o pomoc muszę się zgłaszać na izbę przyjęć, a nie do lekarza rodzinnego? Od września byłam 3 razy u lekarza z prośbą o zbadanie córki, zaczęła przedszkole, dlatego tak choruje, każda nasza wizyta kończyła się tym, że albo nie ma lekarza, albo przyjmuje nas lekarz dla dorosłych, albo nie przyjmuje wcale. Proszę o pomoc, bo tak to nie może wyglądać – pisze pani Paulina z Szubina.

Co w tej sprawie ma do powiedzenia prezes zarządu spółki Medyk Radzisław Panek? Prezes tłumaczy, że Medyk działa jako podmiot leczniczy w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej. - Organizacja udzielania świadczeń wiąże się z koniecznością rejestracji, gdyż w innym przypadku narażałoby to pacjentów na niepewność co do czasu i samej możliwości uzyskania porady lekarskiej. Taka formuła dotyczy wszystkich poradni POZ w kraju, a przyjęcia poza rejestracją to sytuacja incydentalna i wyjątkowa. Należy pamiętać, że lekarz wykonuje swoje zadania w ramach umowy, i zazwyczaj na rzecz kilku podmiotów, stąd jego obecność ma ścisłe ramy godzinowe – to mówiąc ogółem. Radzisław Panek odniósł się także do problemu naszej czytelniczki. - W tej sprawie mama prosiła o dodatkowe (nierejestrowane) przyjęcie z powodu kaszlu. Pomimo zapełnionego terminarza, lekarz zdeklarował przyjęcie dziecka, upewniwszy się, że stan tego dziecka pozwala na takie odczekanie do chwili zakończenia przyjęć już zarejestrowanych i oczekujących na wejście pacjentów (wypytano o objawy alarmujące - duszność, gorączka, kaszel krtaniowy, czy dziecko pije, oddaje mocz - mama nie zgłaszała objawów alarmujących). Lekarz wskazał, że ma zapełniony terminarz do końca swojego dyżuru w przychodni, był grzeczny, nie zbagatelizował stanu dziecka. Z uwagi na brak objawów alarmujących, zaproponowano wizytę następnego dnia lub przyjęcie dziecka przed godziną 14.00. W międzyczasie przyszedł tata dziecka i jego postawa była agresywna i roszczeniowa, co wywołało obawy i poczucie zagrożenia po stronie lekarza. Mimo tego lekarz tłumaczył, że każdy pacjent jest umówiony na konkretną godzinę. Oczekujący rodzice zostali zapytani czy wyrażą zgodę na przyjęcie poza kolejnością, ale nie było takiego przyzwolenia. Tak więc dziecko zostało wstępnie ocenione i mogło uzyskać pełną konsultację, ale po zakończeniu przyjmowania dzieci wcześniej już umówionych (ok. godz. 14.00), czego rodzice nie akceptowali. Nie zgodzili się też na przyjęcie przez lekarza o specjalności medycyna rodzinna, który także ma kompetencje i prawo do oceny (wizyty) dziecka – tak opisuje całą sytuację Radzisław Panek z punktu widzenia Medyka. - Rozumiejąc, że choroba dziecka jest sytuacją stresującą także dla jego rodziców, należy mieć na względzie, że przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej działają w systemie wizyt rejestrowanych. W tej sprawie stan dziecka został wstępnie oceniony i zaproponowano nierejestrowaną wizytę po zakończeniu przyjęcia dzieci oczekujących i uprzednio zarejestrowanych. Wskazać należy, że według przesłanej informacji dziecko już co najmniej od 2 dni przejawiało objawy infekcyjne, co uzasadniało skorzystanie z nocnej i świątecznej opieki lekarskiej, a czego nie uczyniono. W sytuacji, gdy stan dziecka (a szerzej każdego pacjenta) to uzasadnia, jest możliwość udania się do szpitalnego oddziału ratunkowego. W sytuacji dzieci, to rodzice decydują o wyborze miejsca uzyskania pomocy medycznej, biorąc pod uwagę aktualny stan dziecka. Zapewniam, że personel Medyka dokłada wszelkiej staranności w celu zapewnienia właściwej opieki w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, jednak realizacja tego musi uwzględniać zarówno obowiązujące procedury i organizację systemu, jak i sytuacje każdego z pacjentów już umówionych na wizytę – dodaje prezes spółki Medyk.

Źródło:  

Oceń artykuł: 2 3

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (56) Zgłoś naruszenie zasad

    • 10 (18)

    Julia, w dniu 19-01-2023 13:43:58 napisał:

    A co z pacjentami, którzy nie mają jak się dostać na świąteczną, wieczorną pomoc do Żnina lub Nakła? Dorośli nie chcą tam jeździć a co dopiero udać się tam z dzieckiem. Dzieci powinny być przyjęte do lekarza ZAWSZE

    odpowiedz

    • 5 (17)

    XYZ, w dniu 19-01-2023 13:48:23 napisał:

    Zawsze kryją lekarzy. A przysięga Hipokratesa ich już nie obowiązuje? Pediatra jest od dzieci, nie jakiś internista lub rodzinny.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 14 (28)

    Ona..1, w dniu 19-01-2023 13:51:49 napisał:

    A dzwonić trzeba po 30 razy a na końcu okazuje się że już nie ma miejsc do żadnego z lekarzy

    odpowiedz

    • 7 (19)

    Mamaa, w dniu 19-01-2023 13:58:12 napisał:

    Ta przychodnia to jakiś żart , pomimo zgłoszeń do NFZ i tak nic z tym nie robią pani pediatra która przyjmuje jest nie miła, z wyższością patrzy na pacjentów jedynie normalnie można leczyć dziecko w piątek i Dr. Szczepańskiej to lekarz z powołania i nigdy ale to nigdy nam nie odmówiła przyjęcia poza kolejnością.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • -10 (32)

    Ania, w dniu 19-01-2023 13:59:40 napisał:

    Nie rozumiem Pani postępowania. Jeśli mi coś nie pasuje to szukam lepszej opcji. Zawsze można zmienić przychodnie. Mi póki co nikt pomocy z dzieckiem nie odmówił

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (5)
    • 10 (18)

    Ewa, w dniu 19-01-2023 14:17:40 napisał:

    Zgłosić do NFZ

    odpowiedz

    • 4 (16)

    Mama, w dniu 19-01-2023 15:10:15 napisał:

    Tylko p.dr Szczepańska jest pediatra z powołania w tej przychodni. . u nas zabawniejsza sytuacja , pediatra w rynarzewie raz w tygodniu ,dziecko wysypało dziwne uczulenie gorączka wymioty , a do wizyty 5 dni nie czekałam dzownilam na szubin , przyjęto mnie z pretensjami że lekarza mamy w rynarzewie a nie tu

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -3 (19)

    Kasia, w dniu 19-01-2023 15:12:40 napisał:

    Również uważam ze jeśli przychodnia czy lekarz nie odpowiada można przenieść kartotekę do innej przychodni. Ale niestety w każdej jest ten sam problem. Należałam wcześniej do Kcyni- po przeniesieniu do Medyka jestem bardzo zadowolona.

    odpowiedz

    • 6 (20)

    Pacjent, w dniu 19-01-2023 15:29:39 napisał:

    Skoro sam „prezes” uważa, że opisane postępowanie lekarza było prawidłowe, to na zmianę nie ma co liczyć. W tej placówce nie ma sytuacji, w której coś nie byłoby problemem. Szczepienie dziecka, wizyta, recepta, skierowanie do specjalisty, za każdym razem konieczna jest przepychanka słowna. Stara kadra, która wciąż żyje przekonaniem, że to pacjenci są dla nich, a nie oni dla pacjentów…

    odpowiedz

    • 7 (17)

    KK, w dniu 19-01-2023 16:40:09 napisał:

    Problem znany od lat i wielu pokoleniom. Uważam, że tylko prywatyzacja służby zdrowia (prywatne kasy chorych), mogłaby rozwiązać tę kwestię. Proszę spojrzeć chociażby na Słowację, gdzie jeszcze na początku XXI wieku było jak u nas w latach 70-tych XX w., a teraz...

    odpowiedz

    • 7 (21)

    Ip, w dniu 19-01-2023 16:52:27 napisał:

    Jak widać najlepiej wszystkich tam wymienić od prezesa zaczynajac albo zamknąć tą placówkę medyczną .

    odpowiedz

    • 13 (21)

    Monika, w dniu 19-01-2023 17:39:52 napisał:

    Tam należy zmienić polowe personelu i w szczególności panią pediatrę

    odpowiedz

    • 9 (19)

    chorzy pacjenci, w dniu 19-01-2023 17:41:39 napisał:

    Proszę ,żeby móc się zarejestrować trzeba stać na powietrzu w kolejce od 6 godziny, Fajnie byłoby ,żebyśmy my chorzy pacjenci mogli poczekać na rejestrację w holu przychodni

    odpowiedz

    • 5 (15)

    Pacjent , w dniu 19-01-2023 18:38:31 napisał:

    Miałam ten sam problem dzwoniąc od rana dopiero za 67 razem udało mi się dodzwonić i standardowa odpowiedź brak miejsc. Postanowiłam zasięgnąć informacji u rzecznika praw pacjenta, który poradził napisać oficjalną skarge opisując całą sytuację mailowo, co od razu zrobiłam. Jeszcze tego samego dnia sami dzwonili do mnie z przychodni czy nadal jestem zainteresowana wizytą w przychodni. Tak więc polecam działać w podobny sposób. Może gdy więcej osób zacznie pisać oficjalne skargi uda się coś zdziałać.

    odpowiedz

    • 1 (17)

    kutor, w dniu 19-01-2023 19:56:38 napisał:

    szczepcie swoje biedne dzieci najlepiej szczepionkami 6w1, to bedzie jeszcze lepiej ułomki

    odpowiedz

    • 3 (17)

    Naoczny, w dniu 19-01-2023 20:22:29 napisał:

    Lekarka nie powiedziała że jest umówiona na 14, tylko że pracuje do 14. A to jest różnica. Poza tym "bohaterka" tego artykułu mogła pójść do lekarza rodzinnego,co uczyniła inna mama siedząca obok. Jej dziecko bez problemów zostało zbadane. Nie upatrujmy się problemów w lekarce, ale w przychodni. Dlaczego w sezonie dużej i masowej zachorowalności przyjmuje tylko 1 pediatra? Ile jest w stanie przyjąć pacjentów? Pracuje jak każdy z nas, w określonych godzinach.

    odpowiedz

    • 5 (17)

    PP, w dniu 19-01-2023 20:53:32 napisał:

    Pacjent powinien mieć prawo wyboru na którą placówkę POZ idą jego składki Ci świadczący usługi na poziomie podnosili by swoją jakość a mierni zbankrutowali.Teraz to loteria.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 3 (17)

    Ona , w dniu 19-01-2023 21:16:32 napisał:

    Jeśli ktoś pracuje do 14 to nie rozumiem pani żale są inni lekarze również , lekarze również maja swoje dzieci rodzinny … tez maja życie prywatne wiec weź kobieto się zastanów co piszesz !!!

    odpowiedz

    • 6 (16)

    Wio, w dniu 19-01-2023 21:20:18 napisał:

    W tym ośrodku to lekarze są do bani zamiast leczyć to potrafią zwracać uwagę bo nie ma maski nigdy jej nie miałam i nie wierzyłam w ten cyrk który był przez dwa lata Kowalska tylko potrafi się pytać jak wchodzi się do lekarza czy jest się zaszczepionym to moja sprawa a ty preparatem nie mam zamiaru to nie szczepionki ktoś kiedyś zapłaci za to zabijanie ludzi

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (3)
    • -1 (17)

    Lolek, w dniu 19-01-2023 21:51:02 napisał:

    Kowalska to jest najlepszym lekarzem w tej przychodni bo reszta to ….

    odpowiedz

    • 6 (16)

    Pacjent34, w dniu 19-01-2023 22:04:24 napisał:

    Jak wam tak zle idźcie wszyscy na winnice , będzie miejsce wtedy dla innych. I będzie można leczyć normalnie a nie wkoło narzekacie na lekarzy !!!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 3 (15)

    Menda2023, w dniu 20-01-2023 06:18:52 napisał:

    Skoro tak Wam źle w tej Przychodni to zmieńcie przychodnię ! Zróbcie miejsca dla Nas to się dostaniemy bez problemu. Wszystko nie tak : rejestracja nie taka, pielegniarki nie takie, personel do wymiany... to po co należycie do tej przychodni ? Jest inna. Są pobliskie przychodnie . Facebook negatywy, redakcja negatywy. A jakoś większość osób należy do Medyka. Szkoda ,że nie widać pracy jaką pracownicy wkładają w pomoc pacjentom i nie mówią o tym głośno. Ja jestem wdzięczna lekarzom i pielegniarkon, i rejestratorkom bo uratowali mi syna !

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 8 (16)

    Miszkanka, w dniu 20-01-2023 08:08:55 napisał:

    Ryba pasuje się od głowy. Z całym szacunkiem do szefa, trzeba wiedzieć kiedy zejść ze sceny. Tam nie ma kto zarządzać, począwszy od rejestacji, choć jest już trochę lepiej bo ekipa się odmłodziła, po lekarzy skończywszy. W pandemi postawiona przy drzwiach pani sprzątająca pytała w jakim celu pacjent wchodzi do przychodni, w rejestracji starsza pani twierdziła, że dziecko goszczące w Szubinie z innego woj. nie może być przyjęte w tej przychodni, a pani dr. że po badania profilaktyczme nie do niej, a do epacjenta :(. Czas na zmiany!.

    odpowiedz

    • 5 (15)

    mieszkanka, w dniu 20-01-2023 10:07:54 napisał:

    Obecna pani lekarz pediatra to totalna pomyłka, arogancka, niemiła. Wizyta u tej pani to istna katorga. Dlaczego Pani Kowalska, Pani Szczepańska traktują rodzica jako partnera do rozmowy, potrafią przeprowadzić wywiad z rodzicem w kwestii choroby, wytłumaczyć, wyciszyć lęki, obawy o zdrowie dziecka, a ta pani traktuje człowieka z góry, nie da się wypowiedzieć. Kwestii dostępności lekarzy w Medyku w ogóle nie podejmuję, bo to jest KPINA. Dziwne jest to, że w Domowym nie ma takiej sytuacji i nie odsyłają chorych pacjentów z kwitkiem.

    odpowiedz

    • 2 (10)

    Asd, w dniu 20-01-2023 14:44:37 napisał:

    Witam, mam pytanie czy pielegniarka musi zakladac rekawiczki? Bo nawet po skardze do nfz, i po pouczeniu przez nfz, dalej nie zaklada, twierdzac, że ona nikomu nie zagraża

    odpowiedz

    • 1 (11)

    Drhouse, w dniu 20-01-2023 16:10:24 napisał:

    Podsumowanie jest jedno lekarzyki na pseudopandemi rozwydrzyli się i najchętniej przyjmowaliby online

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Nadia, w dniu 20-01-2023 16:55:41 napisał:

    ,.,lat temu przeniosłam się do domowego .Jesteśmy tam do dnia dzisiejszego.nie mamy takich problemòw jak na Bema.Nie musimy stać w kilometrowej kolejce ażeby się dostać.Personel i pediatrzy bez zastrzeżeń.

    odpowiedz

    • 1 (13)

    X, w dniu 20-01-2023 19:37:38 napisał:

    Czyli od przyszłego tygodnia będzie luz bo większość z Państwa przeniesie się do przychodni w której nie ma takich problemów ;) Każdy ma prawo wyboru, skoro tutaj nie odpowiada to co Wy jeszcze w Medyku robicie?

    odpowiedz

    • 3 (17)

    Zdegustowany, w dniu 20-01-2023 19:52:46 napisał:

    Oj ludzie ludzie, przez właśnie takie gownoburze lekarze nie chcą pracować w małych mieścinach... Lekarzy nie ma na rynku podobnie jak i pielęgniarek więc radzę zastanowić się nad swoimi teoriami opisywanymi w internetach....lekarz jak każdy szary człowiek ma swoje życie i problemy, choroby dzieci itd. oni nie są robotami, też mogą być zmęczeni, mogą być chorzy mają prawo do urlopu.... Ten kto bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem...

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 5 (15)

    TaBaba, w dniu 20-01-2023 23:45:43 napisał:

    Tak łatwo pisze się komentarze anonimowo. Tak łatwo przychodzi negatywna opinia drugiej osoby gdy w internecie jest się anonimowym... a większość tych ludzi udaje ,że jest miły, zadowolony... a w necie ... można wszystko...

    odpowiedz

    • 3 (13)

    Pacjent 3 , w dniu 21-01-2023 09:06:03 napisał:

    Przynieście się tam gdzie wam dobrze , bo jesteście tak fałszywi wchodzą do gabinetu wchodzicie z uśmiechem do lekarzy ,żeby tylko poprosić o to co chcecie ,a internecie obsmarowujecie ,bo co jest się animowanym !! Ludzie zastanówcie się ile was jest jadu i to człowiek ,człowiekowi robi !

    odpowiedz

    • 3 (13)

    pacjentka, w dniu 21-01-2023 09:06:38 napisał:

    A ja jestem z personelu medycznego zadowolona na Bema zadowolona, bo ja jak idę do lekarza to umięm z lekarzem rozmawiać,wiem o co lekarza pytać i jest ok, proszę tylko zebyśmy mogli poczekać na rejestrację na godz 7 w poczekalni przychodni,zeby nie marznąć i będzie wszystko dobrze, My pacjenci nie umiemy się zachować , nie umiemy mądrze rozmawiać, tylko umiemy żądać

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Mvn, w dniu 21-01-2023 09:12:36 napisał:

    Pani Kowalskiej jestem wdzięczny za uratowanie mi syna …. Nikt o tym nie mówi ! To jest dopiero lekarz z powołania …. Zawsze gotowa pomoc ,gdy tylko to możliwe pyta o zdrowie pacjenta , przejmuje się się naprawdę wszystkim ! Z takim lekarzem spotkałem się pierwszy raz i polecam z całego serca !!! Ten lekarz zasługuje na duży medal !!!

    odpowiedz

    • 2 (14)

    ja, w dniu 21-01-2023 09:16:56 napisał:

    Wszystko jest dobrze w Medyku w Szubinie, a tym ,którzy nie chca się leczyć w Medyku to niech się przeniosą do innej przychodni, won z nimi

    odpowiedz

    • 2 (14)

    Paszli, w dniu 21-01-2023 13:02:34 napisał:

    Komu opieka się w Medyku nie podoba " paszli " ! Jest dużo fajnych osób ,które skorzystają na wypisaniu się takich arogantów jak Wy !

    odpowiedz

    • 3 (13)

    X, w dniu 21-01-2023 18:17:59 napisał:

    Piszecie tutaj o tym żeby czekać w kolejce w poczekalni, a gdzie przed czasem są otwierane drzwi? A aptece każdy stoi w kolejce i nic nie mówi, do banku czy każdego innego sklepu nikt nie wpuści przed godz otwarcia wiec czego tutaj oczekujecie? Może jednak każdy powinien normalnie przyjść o 7 i wejść jak człowiek a nie stać od 5!!!!

    odpowiedz

    • 4 (14)

    Swiadek, w dniu 21-01-2023 23:09:56 napisał:

    Mam nadzieje ze Pani zgłaszająca się do redakcji już zmieniła przychodnie! Wstyd jeśli jeszcze Pani tego nie zrobiła i może z „czystym” sumieniem patrzeć w oczy Pani doktor czy personelu tam pracującego, który wie jak sprawa wyglądała!

    odpowiedz

    • 1 (15)

    Pacjent, w dniu 22-01-2023 15:48:46 napisał:

    Nie rozumiem wszystkich pretensji tutaj opisanych....a już wogole problemu z rejestracją.Jorzustam z usług Medyka i jak dzwonię to m wrażenie że od razu jest odbierany telefon,życzliwość pań które tam pracują również zauważam. to prawda dość często nie ma miejsca do lekarza ale nigdy jeszcze żaden nie odmówił porady czy też zbadania poza kolejką.co jakiś czas ludzie się nawzajem nakręcają...

    odpowiedz

    • 1 (13)

    Error, w dniu 22-01-2023 17:52:39 napisał:

    Szubin 24 ? Chyba plotek.pl ...

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Fotoobraz na płótnie 50x70
121,00 zł PLN
Aparat dla dzieci
99,00 złPLN
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
od 2000PLN
Rejestracja BDO
500PLN
Konsultacja środowiskowa
200 zł / 0,5 hPLN
Korzystanie ze środowiska
500PLN
Audyt środowiskowy
3000PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności układu kierowniczego
0

Zwolnienia lekarskie wystawione w 2024 roku. Podsumowanie ZUS

W ubiegłym roku Polacy chorowali nieco# częściej i dłużej. Lekarze w całym kraju wystawili 27,4 mln zwolnień lekarskich, co przełożyło się na 290 mln dni niezdolności do pracy. Oznacza to wzrost o 400 tys. zaświadczeń w porównaniu do roku 2023 oraz wzrost o 2,8 mln dni absencji. Przynajmniej raz w ciągu całego 2024 roku na zwolnieniu lekarskim przebywało 7,7 mln osób, z czego 7,1 mln to ubezpieczeni w ZUS.

(czytaj więcej)
0

Ciechocińskie tężnie. Coraz bliżej wpisania na listę UNESCO

Zespół zabytkowej warzelni soli w Ciechocinku# został zarekomendowany przez Komitet ds. Światowego Dziedzictwa Kulturowego w Polsce do wpisania na krajową listę informacyjną, która otwiera drogę do międzynarodowego uhonorowania naszego unikatowego zabytku techniki i wpisania go na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Ziemi. Jak możesz się zaangażować?

22 kwietnia swój dzień obchodzi # Ziemia. Pierwszy w historii Dzień Ziemi odbył się w 1970 roku, a jego idea została zapoczątkowana przez amerykańskiego senatora Gaylorda Nelsona, który będąc w 1969 roku świadkiem katastrofy ekologicznej postanowił taki dzień zorganizować.

(czytaj więcej)
0

Zarezerwuj wizytę w ZUS online. Na konkretny dzień i godzinę

Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawy w ZUS-ie.# Z pracownikiem Zakładu można porozmawiać, nawiązując połączenie wideo podczas e-wizyty. Rezerwację takiego spotkania można dokonać nie tylko na stronie zus.pl, ale także za pośrednictwem aplikacji mZUS oraz aplikacji mObywatel.

(czytaj więcej)