Dziś mamy 1 maja 2025, czwartek, imieniny obchodzą:

04 sierpnia 2023

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu. Zgłoś zabytek

fot. pixabay.com

fot. pixabay.com

W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach #Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Burmistrz Szubina ogłasza nabór wniosków proponowanych do zgłoszenia przez Gminę Szubin do dofinansowania w formie dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Celem niniejszego naboru jest wyłonienie zadania/zadań, które Gmina Szubin, po pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

I. Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania

Zgodnie z założeniami programu Gmina Szubin może wnioskować  o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem przez Gminę Szubin dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Zabytek musi być położony/przechowywany na terenie gminy Szubin.

W przypadku otrzymania przez Gminę Szubin dofinansowania w ramach w/w Programu na realizację konkretnego zadania z Wnioskodawcą tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji.

Wniosek może złożyć każdy podmiot będący właścicielem zabytku,  a także podmiot, który do tego zabytku posiada tytuł prawny wynikający z użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

Zasady składania wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z RPOZ:

1)  Wnioski należy składać do Urzędu Miejskiego w Szubinie na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia (poniżej publikujemy druk wniosku);

2)  Podmiot uprawniony (wnioskodawca) może złożyć maksymalnie dwa wnioski z propozycją zgłoszenia przez Gminę Szubin;

3)  Podmiot uprawniony (wnioskodawca) może złożyć wniosek o dofinansowanie w trzech kategoriach:

-  do 150 000 złotych,

-  do 500 000 złotych,

-  do 3 500 000 złotych.

4)  Wysokość dofinansowania wynosi nie więcej niż 98% wartości zadania inwestycyjnego. Wnioskodawca musi zapewnić nie mniej niż 2% wkładu własnego.

5)  Wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Szubinie przy ulicy Kcyńskiej 12 – lub przesłać drogą pocztową przesyłką poleconą (rejestrowaną) na adres: Urzędu Miejskiego w Szubinie, ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin w terminie do dnia 10.08.2023 r. do godz. 1530.  O zachowaniu terminu i kolejności złożenia wniosku decyduje data złożenia wniosku bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Szubinie lub wpływu (doręczenia) do Urzędu Miejskiego w Szubinie drogą pocztową.

6)  Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.

7)  Wniosek musi być opieczętowany i podpisany przez osobę/osoby, która/e zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.

Do wniosku należy dołączyć:

1. Dokument potwierdzający prawo do dysponowania zabytkiem - w przypadku zabytków nieruchomych jeżeli wskazany tytuł nie wynika lub nie został ujawniony na dzień składania wniosku w Centralnym Rejestrze Ksiąg Wieczystych, w przypadku zabytków ruchomych należy dołączyć oświadczenie potwierdzające posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku.

2. Dokument potwierdzający prawo do reprezentowania wnioskodawcy (jeśli dotyczy) np. udzielone pełnomocnictwo, uchwała członków wspólnoty mieszkaniowej o powołaniu zarządu, dokument potwierdzający formę prawną wnioskodawcy (jeżeli niniejsze nie wynika z aktualnych na dzień składania wniosku informacji zamieszczonych we wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).

3. Ekspertyza (wyciąg z ekspertyzy) określająca stan zachowania zabytku i potwierdzająca konieczność wykonania prac wskazanych we wniosku (jeśli dotyczy).

Ocena i wybór wniosków

1. Złożone wnioski zostaną ocenione pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisję powołaną przez Burmistrza Szubina.

Ocena formalna dokonana zostanie według następujących kryteriów:

-  czy wniosek został złożony na druku według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia (ogłoszenia);

-  czy wniosek został złożony w wyznaczonym terminie;

-  czy wniosek dotyczy zabytku wpisanego do rejestru zabytków lub znajdującego się w gminnej ewidencji zabytków;

-  czy wniosek dotyczy zabytku położonego/przechowywanego na terenie gminy Szubin;

-  czy zakres prac wskazany w opisie zadania mieści się w zakresie nakładów wskazanych w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

-  czy wnioskowane o dofinansowanie prace i/lub roboty nie zostały wykonane przed złożeniem wniosku;

-  czy wnioskodawca jest właścicielem zabytku lub czy posiada tytuł prawny do zabytku wynikający z użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

Ocena merytoryczna dokonana zostanie według kryteriów przedstawionych w załączniku.

2. Ocenie merytorycznej podlegają wnioski, które spełnią wszystkie kryteria formalne. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów formalnych wyklucza wniosek z oceny merytorycznej.

3. Komisja powołana przez Burmistrza Szubina dokona oceny wniosków w oparciu o ww. kryteria punktowe. Opracowana zostanie lista wniosków uszeregowanych od największej do najmniejszej liczby punktów, która zostanie zarekomendowana Burmistrzowi Szubina. W przypadku, gdy kilka wniosków uzyska taką samą liczbę punktów o miejscu na liście decydować będzie kolejność złożenia wniosków w Urzędzie Miejskim w Szubinie (data i czas).

4. Wyboru zadań (maksymalnie 9) do zgłoszenia przez Gminę Szubin do dofinansowania w ramach RPOZ w formie dotacji dokona Burmistrz Szubina w oparciu o rekomendację Komisji.

5. Od rozstrzygnięcia naboru nie przysługuje odwołanie.

6. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

7. Burmistrz Szubina może odmówić Wnioskodawcy wyłonionemu w naborze przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku nieuzyskania przez Gminę Szubin dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

8. Ogłoszenie wyników naboru wniosków proponowanych do zgłoszenia przez Gminę Szubin do dofinansowania w ramach RPOZ w formie dotacji zostanie podane do wiadomości publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Szubinie w terminie do dnia 16 sierpnia 2023 roku.

9. Informacja o wyborze wniosku do zgłoszenia przez Gminę Szubin do dofinansowania w ramach RPOZ w formie dotacji zostanie przekazana wnioskodawcy na adres wskazany we wniosku.

Warunki podpisania umowy o dotację

10. Udzielenie dotacji nastąpi na podstawie umowy o udzielenie dotacji podpisanej pomiędzy wnioskodawcą a Gminą Szubin.

11. Warunkiem podpisania z wnioskodawcą umowy o dotację będzie uzyskanie przez Gminą Szubin promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

12. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania będzie regulowała umowa zawarta pomiędzy wnioskodawcą, a Gminą Szubin.

Termin i warunki realizacji zadania

13. Podpisanie umowy z Wykonawcą zadania powinno nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia otrzymania przez Gminę Szubin promesy  wstępnej  na realizację zadania, z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowie o dotację.

14. Zadanie powinno być zrealizowane z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Postanowienia końcowe

15. Dodatkowych informacji na temat naboru udziela:

· Referat Pozyskiwania Funduszy, tel. 52 391 07 33.

16. Wnioski proponowane do zgłoszenia do dofinansowania z RPOZ złożone po godz. 15.30 dnia 10.08.2023 r. nie będą rozpatrywane.

Materiał: UM Szubin

Oceń artykuł: 3 3
Pliki do pobrania
kryteria_oceny_merytorycznej.JPG
Wzór wniosku proponowanego do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.pdf

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (1) Zgłoś naruszenie zasad

    • 3 (11)

    Ja, w dniu 05-08-2023 10:08:51 napisał:

    Parę lat temu ktoś złożył wniosek i nie otrzymał dofinansowania do remontu dworu może teraz jest okazja

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Sprawozdanie o wytwarzanych odpadach
500PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności zawieszenia
Korzystanie ze środowiska
500PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności układu kierowniczego
Budowa magazynów
Zezwolenie na zbieranie odpadów
od 2000PLN
Ewidencja Importu Aut
2400 zł / rokPLN
Ochrona środowiska dla firm
od 50PLN
0

Zwolnienia lekarskie wystawione w 2024 roku. Podsumowanie ZUS

W ubiegłym roku Polacy chorowali nieco# częściej i dłużej. Lekarze w całym kraju wystawili 27,4 mln zwolnień lekarskich, co przełożyło się na 290 mln dni niezdolności do pracy. Oznacza to wzrost o 400 tys. zaświadczeń w porównaniu do roku 2023 oraz wzrost o 2,8 mln dni absencji. Przynajmniej raz w ciągu całego 2024 roku na zwolnieniu lekarskim przebywało 7,7 mln osób, z czego 7,1 mln to ubezpieczeni w ZUS.

(czytaj więcej)
0

Ciechocińskie tężnie. Coraz bliżej wpisania na listę UNESCO

Zespół zabytkowej warzelni soli w Ciechocinku# został zarekomendowany przez Komitet ds. Światowego Dziedzictwa Kulturowego w Polsce do wpisania na krajową listę informacyjną, która otwiera drogę do międzynarodowego uhonorowania naszego unikatowego zabytku techniki i wpisania go na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Ziemi. Jak możesz się zaangażować?

22 kwietnia swój dzień obchodzi # Ziemia. Pierwszy w historii Dzień Ziemi odbył się w 1970 roku, a jego idea została zapoczątkowana przez amerykańskiego senatora Gaylorda Nelsona, który będąc w 1969 roku świadkiem katastrofy ekologicznej postanowił taki dzień zorganizować.

(czytaj więcej)
0

Zarezerwuj wizytę w ZUS online. Na konkretny dzień i godzinę

Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawy w ZUS-ie.# Z pracownikiem Zakładu można porozmawiać, nawiązując połączenie wideo podczas e-wizyty. Rezerwację takiego spotkania można dokonać nie tylko na stronie zus.pl, ale także za pośrednictwem aplikacji mZUS oraz aplikacji mObywatel.

(czytaj więcej)