Dziś mamy 27 lutego 2020, czwartek, imieniny obchodzą:

18 października 2019

Zakodowana matematyka. Wspaniała międzypokoleniowa współpraca

Grupa „Promyczki” zaprosiła do Samorządowego Przedszkola nr 2# uczestniczki projektu „Aktywni Razem” z M-GOPS, aby podzielić się swoimi umiejętnościami i wiedzą w zakresie podstaw matematyczno-logicznych.

Zajęcia z ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować”  w grupie dzieci  cztero i pięcioletnich rozpoczęto grą planszową, strategiczno-matematyczną "Roboty w akcji". Dwa zespoły pań seniorek i „Promyczków”, miały za zadanie przeprowadzić na właściwe miejsca na macie po 2 kolorowe roboty. Gracze mogli wybrać dowolny kierunek ruchu, tak aby robota doprowadzić  jak najszybciej do bazy. Po macie można było poruszać się o tyle pól, ile wskazywał wynik rzutu kostką. Po drodze roboty napotykały na tak zwane pola funkcyjne, czyli zadania o charakterze matematycznym. Uczestnik miał za zadanie prawidłowo je rozwiązać. Dzieci z uwagą tłumaczyły gościom zasady gry. Swobodnie instruowały i przypominały podstawy zabawy. Niekiedy pomagały w czynnościach wymagających większej sprawności fizycznej, na przykład przy kulaniu kostką po ziemi, przesuwaniu robotów po macie. Z chęcią służyły pomocą paniom z projektu „Aktywni Razem”.

W drugiej części warsztatów zadania zaproponowane przez nauczyciela Jolantę Storzyńską przebiegały w mniejszych zespołach. Ich celem był rozwój logiczno-algorytmicznego myślenia, analizowania i koncentrowania na zadaniu. Zadania nawiązywały do daltońskich.  Na zakodowanej karcie, przedstawiającej serce, dzieci pokazywały gościom w jaki sposób utworzyć kod przy użyciu symbolu graficznego. Za pomocą różnych kolorów samodzielnie planowały trasy dla ozobotów, małych robotów, rozpoznających kody graficzne.

Zadaniom towarzyszyły rozmowy między dziećmi: "-A pamiętasz, jak Pani mówiła, że trzeba to zrobić bardzo dokładnie, ponieważ puste pola zatrzymają robota i nie będzie dalej jechał? Zobacz, czy wszędzie masz dobrze pokolorowaną trasę."

Dzieci stawały się odpowiedzialne za innych, a to jedna z zasad daltońskich. Praca w grupach międzypokoleniowych dostarczała dodatkowo najmłodszym uczestnikom okazji do poznania potrzeb osób w wieku senioralnym.
Dzięki kolejnym zadaniom realizowanym w trakcie spotkania, „Promyczki” pokazały rozszerzoną rzeczywistość z kodem puzzli AR. Radości i satysfakcji dostarczyły prawidłowo wykonane zadania, dotyczące właściwie pokolorowanej jabłonki na kartce, a przy użyciu aplikacji puzzli AR w telefonie pojawiły się wirtualne cytryny w 3D.

Dzień zakodowanej matematyki zakończył wspólny pląs "Muzykanci konszabelanci" i obietnica kolejnego spotkania. Wspaniała międzypokoleniowa współpraca pozwoliła na osiągnięcie zamierzonego celu w atmosferze życzliwości i współodpowiedzialności za wykonanie zadań w daltońskim przedszkolu.

Materiał: Jolanta Storzyńska i Marzena Mierzwińska

Oceń artykuł: 64 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Budowa magazynów
Kanapa
Wosk nabłyszczający Joanna 130ml
9,50PLN
Meble młodzieżowe systemowe
Pokój dzienny/ jadalnia/ sypialnia/ biuro
Meble systemowe w wybarwieniu Dąb Naturalny
Klasyka w nowym wydaniu w kolorze Orzech Koniakowym
Drukarka fiskalna Epson
2950PLN PROMOCJA 2 LATA GWARANCJIPLN
0

Pielęgnacyjne vademecum noworodka. Sprawdź, o czym warto pamiętać

Codzienna opieka nad dzieckiem dostarcza rodzicom wielu okazji do obserwacji oraz #stymulacji wielozmysłowej. Skóra noworodka choć wrażliwa i delikatna z chwilą narodzin jest już w zupełności gotowa do tego, żeby funkcjonować poza organizmem matki. O pielęgnacji, nie tylko w dbaniu o higienę, ale także wspaniałej okazji do bliskości i budowaniu więzi pomiędzy rodzicami i dziećmi mówi położna Jolanta Marat Ignaczak, ambasadorka kampanii „Położna na medal”.

(czytaj więcej)
0

Najsłodszy dzień w roku. Sprawdź propozycje przepisów na tłusty czwartek!

Pączki ziemniaczano-dyniowe, ruchańce drożdżowe, amoniaczki, pierniczki na różne #sposoby a może ciasto marchewkowe? Na naszej regionalnej Liście Produktów Tradycyjnych znajduje się już 18 wyrobów piekarniczych i cukierniczych. W tłusty czwartek warto sięgnąć do tradycyjnych przepisów i przygotować niektóre z tych słodkości.

(czytaj więcej)
0

Pierwsze zabiegi tuż po narodzeniu dziecka. Co warto o nich wiedzieć?

Zaraz po urodzeniu należy umożliwić dziecku nieprzerwany kontakt z matką „skóra do #skóry”. Trwa on zazwyczaj około dwóch godzin i traktujemy go jako naturalne zakończenie aktywnych okresów porodu i rozpoczęcie adaptacji noworodka do nowych warunków życia pozamacicznego. Kontakt „skóra do skóry” powinien też być inicjacją do pierwszego przystawienia dziecka do piersi matki. Moment ten przez wielu nazywany jest złotym standardem przynoszącym korzyści zarówno dziecku, jak i matce w sferze emocjonalnej. Położna, Anna Jedlińska, ambasadorka kampanii „Położna na medal” radzi, co trzeba wiedzieć o pierwszych zabiegach dziecka, tuż po jego urodzeniu.

(czytaj więcej)
0

Twój nastolatek i długie godziny w sieci. Zastanawiałeś się nad przyczyną?

Coraz więcej młodych ludzi coraz więcej czasu spędza w internecie. Potwierdzi to każdy rodzic. Zastanawialiście się# kiedyś, dlaczego tak jest?

(czytaj więcej)