Dziś mamy 24 sierpnia 2019, sobota, imieniny obchodzą:

21 stycznia 2019

Zadania daltońskie. Nauka odpowiedzialności i samodzielności

fot. Jolanta Storzyńska

fot. Jolanta Storzyńska

Zadania daltońskie są w taki sposób przez nauczycielki w grupie Promyczków z Samorządowego # Przedszkola nr 2 w Szubinie przygotowywane, aby dzieci z chęcią i zainteresowaniem zrealizowały je podczas dowolnej zabawy.

Na szpatułkach podarowanych przez rodziców dziecko przyczepiało klamerkę w takim samym kolorze jak kolor naklejonego paska na szpatułce. Ćwiczyło w ten sposób koncentrację, skupienie uwagi oraz kształciło motorykę małą. Podczas układania białych kubeczków oznakowanych czarnymi kropkami w zakresie od 1-6, dziecko układało je według schematu pokazanego na liczbach.

Ćwiczenie obejmowało kształcenie logicznego myślenia z uwzględnieniem wizualizacji cyfry, z odpowiednią ilością kropek na kubeczku.

Kolejne zadanie obejmowało przenoszenie pęsetą akrylowych małych pomponików do wykonanej tacy z nakrętkami i umieszczanie ich według kodu kolorów w szeregu lub w rzędzie. Przy tym zadaniu kolejny raz była zaangażowana u dziecka motoryka mała rozwijająca i przygotowująca dłonie do prawidłowego chwytu kredki, pędzla czy długopisu, ćwicząc przy tym precyzyjność i dokładność wykonanego zadania.

Ciekawą zabawą były wcześniej przygotowane dwie plansze edukacyjne. Na jednej z nich były rysunki przedmiotów ułożone w szeregu z pustym polem jako narzędziem startu. Na drugiej były w szeregu narysowane strzałki w różnych kierunkach, które dziecko odczytywało, przemieszczając się pionkiem po planszy z przedmiotami. Następnie dziecko określało słownie położenie przedmiotu względem pokazanej placem strzałki: do góry, na dół, w prawo, w lewo. Kształciło w ten sposób położenie kierunków i orientacji przestrzennej.

Ostatnie zadanie dotyczyło dopasowania „kręgosłupa” bałwanka z odpowiednią liczbą guzików do głowy z kapeluszem, na którym był zapis graficzny liczby.

Promyczki w myśl idei Helen Parkhurst uczyły się odpowiedzialności przy wykonanym samodzielnie zadaniu, jednocześnie czuły się odpowiedzialnie za realizację zaplanowanego przez siebie dnia w przedszkolu. Czerpały radość z odkrywania i doświadczenia.

materiał: Jolanta Storzyńska

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 25 0

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Mała architektura. Niewielkie elementy o dużym znaczeniu

Ogrodowe elementy dekoracyjne znajdują zastosowanie nie tylko w# przestrzeni miejskiej, ale również w indywidualnych aranżacjach wokół domu.

(czytaj więcej)
0

Nieudana podróż samolotem. Kiedy można ubiegać się o odszkodowanie?

Sezon urlopowy to czas wzmożonego ruchu lotniczego. To właśnie w tym okresie # notowanych jest najwięcej opóźnień samolotów, odwoływane są loty i zgłaszane zagubienia bagażu.

(czytaj więcej)
0

Wytwarzamy zbyt dużo CO2. Już możemy odczuć zmiany klimatu

Dwutlenek węgla (CO2) to jeden z gazów cieplarnianych, którego nadmierna emisja # przyczynia się do niepożądanych zmian klimatycznych na świecie.

(czytaj więcej)
0

Jak pielęgnować oczy noworodka? Co powinniśmy zrobić?

Tuż po urodzeniu dzieci często borykają się z zaczerwienionymi białkami oczu, podrażnionymi # spojówkami i opuchniętymi powiekami.

(czytaj więcej)