Dziś mamy 22 kwietnia 2019, poniedziałek, imieniny obchodzą:

21 stycznia 2019

Zadania daltońskie. Nauka odpowiedzialności i samodzielności

fot. Jolanta Storzyńska

fot. Jolanta Storzyńska

Zadania daltońskie są w taki sposób przez nauczycielki w grupie Promyczków z Samorządowego # Przedszkola nr 2 w Szubinie przygotowywane, aby dzieci z chęcią i zainteresowaniem zrealizowały je podczas dowolnej zabawy.

Na szpatułkach podarowanych przez rodziców dziecko przyczepiało klamerkę w takim samym kolorze jak kolor naklejonego paska na szpatułce. Ćwiczyło w ten sposób koncentrację, skupienie uwagi oraz kształciło motorykę małą. Podczas układania białych kubeczków oznakowanych czarnymi kropkami w zakresie od 1-6, dziecko układało je według schematu pokazanego na liczbach.

Ćwiczenie obejmowało kształcenie logicznego myślenia z uwzględnieniem wizualizacji cyfry, z odpowiednią ilością kropek na kubeczku.

Kolejne zadanie obejmowało przenoszenie pęsetą akrylowych małych pomponików do wykonanej tacy z nakrętkami i umieszczanie ich według kodu kolorów w szeregu lub w rzędzie. Przy tym zadaniu kolejny raz była zaangażowana u dziecka motoryka mała rozwijająca i przygotowująca dłonie do prawidłowego chwytu kredki, pędzla czy długopisu, ćwicząc przy tym precyzyjność i dokładność wykonanego zadania.

Ciekawą zabawą były wcześniej przygotowane dwie plansze edukacyjne. Na jednej z nich były rysunki przedmiotów ułożone w szeregu z pustym polem jako narzędziem startu. Na drugiej były w szeregu narysowane strzałki w różnych kierunkach, które dziecko odczytywało, przemieszczając się pionkiem po planszy z przedmiotami. Następnie dziecko określało słownie położenie przedmiotu względem pokazanej placem strzałki: do góry, na dół, w prawo, w lewo. Kształciło w ten sposób położenie kierunków i orientacji przestrzennej.

Ostatnie zadanie dotyczyło dopasowania „kręgosłupa” bałwanka z odpowiednią liczbą guzików do głowy z kapeluszem, na którym był zapis graficzny liczby.

Promyczki w myśl idei Helen Parkhurst uczyły się odpowiedzialności przy wykonanym samodzielnie zadaniu, jednocześnie czuły się odpowiedzialnie za realizację zaplanowanego przez siebie dnia w przedszkolu. Czerpały radość z odkrywania i doświadczenia.

materiał: Jolanta Storzyńska

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 25 0

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Projekt łóżka producenta z Bydgoszczy w „Werandzie”

Sypialnia to jedno z najważniejszych wnętrz w domu. W tym pomieszczeniu spędzamy znaczącą część doby, w związku z czym wszystkie meble powinny być dobrze dopasowane do indywidualnych potrzeb.

(czytaj więcej)
0

Młodzi na rynku pracy w kujawsko-pomorskim. Sprawdzamy statystyki

Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) w IV kwartale 2017 r. w #województwie kujawsko-pomorskim sytuacja ludzi młodych na rynku pracy była trudniejsza niż ogółu populacji. Grupę tę charakteryzowały niższy współczynnik aktywności zawodowej oraz wskaźnik zatrudnienia.

(czytaj więcej)
0

Jak długo żyją mieszkańcy kujawsko-pomorskiego? Zobacz statystyki

Od ostatniej dekady ubiegłego stulecia obserwowane jest w Polsce wydłużanie się #przeciętnego trwania życia we wszystkich województwach.

(czytaj więcej)
0

Ciesz się perfekcyjnym makijażem codziennie

Wykonujemy profesjonalny makijaż permanentny oczu, brwi i ust. Zapraszamy do naszego Studia Urody i Odnowy Biologicznej przy ul. Nowej 15 B w Nakle nad Notecią.

(czytaj więcej)