Dziś mamy 18 listopada 2018, niedziela, imieniny obchodzą:

24 października 2018

Ozobot. Zabawka do programowania i kodowanie na dywanie

fot. pow

fot. pow

Mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania zaprzyjaźnił się z dziećmi z grupy # Promyczków.

Zabrał dzieci w niesamowitą przygodę rysowania indywidualnie i grupowo. Za pomocą kolorowych kodów na kartce papieru, dzieci z niespotykaną łatwością programowały zadania, które wykonywał robot. Podczas programowania tworzyły flamastrem lub kredkami trasy o dowolnych kształtach z uwzględnieniem nabywającej znajomości orientacji przestrzennej, określania kierunków, grupowania i przeliczania elementów, porównywania długości odcinków, różnicowania figur geometrycznych – podczas zabawy z ozobotem poznały bliżej zagadnienia z zakresu edukacji matematycznej.

Grupa Promyczków wiedziała, że jeśli zaplanowana trasa ozobota będzie wykonana niestarannie, wówczas robocik się zgubi, zatrzyma lub pojedzie w inna stronę. Przedszkolaki udzielały sobie wskazówek, jak najlepiej rysować, jakich użyć mazaków, jakich kredek. Dzieci przyjmowały konkretny cel płynnej jazdy po narysowanych przez siebie liniach.

Zabawa ozobotem wpływa na wielostronny i harmonijny rozwój małego dziecka. Nowoczesny robot edukacyjny pozwala bezpiecznie i odpowiedzialnie wprowadzać najmłodszych w świat programowania i nowych technologii oraz kreatywnie spostrzegać i realizować  ważne określone zasady podczas zabawy.

Kodowanie jest ciekawym, a jednocześnie dobrym nawykiem cyfrowym. Wprowadzając podstawowe elementy kodowania, dzieci uczą się logicznego myślenia i umiejętności dobrej współpracy i efektywnego rozwiązywania zadań grupowych.

Promyczki, bawiąc się w kodowanie,  odszukiwały i odczytywały symbole na macie podstawowego układu współrzędnych, najpierw symbole graficzne: kolor dachu dostosowałydo koloru ściany domku i razem kolorystycznie łączyły poszczególne kratki z gotowymi domkami, a w kolejnym zadaniu na osi oznaczonej literami  ABC lub ABCD do podanej osi oznaczonej cyframi od 1-3 lub 4, dopasowywały kolor kartoniku w kształcie prostokąta lub kwadratu.. Dzieciom towarzyszyło uczucie radości i satysfakcji z wykonanego zadania, widząc przy tym błyskawiczny efekt swojej pracy. Kodowanie pozwoliło wnikliwie przeanalizować problem, podjąć decyzję, a następnie zweryfikować trafność i spróbować na nowo tego samego zadania.

Bardzo cenne okazało się to, że dzieci podczas zabawy opanowują dobre nawyki cyfrowe oraz upowszechniają wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii, a przy tym rozwijają umiejętności matematyczne i komunikacyjne.

Materiał: Jolanta Storzyńska

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 12 2

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Projekt łóżka producenta z Bydgoszczy w „Werandzie”

Sypialnia to jedno z najważniejszych wnętrz w domu. W tym pomieszczeniu spędzamy znaczącą część doby, w związku z czym wszystkie meble powinny być dobrze dopasowane do indywidualnych potrzeb.

(czytaj więcej)
0

Młodzi na rynku pracy w kujawsko-pomorskim. Sprawdzamy statystyki

Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) w IV kwartale 2017 r. w #województwie kujawsko-pomorskim sytuacja ludzi młodych na rynku pracy była trudniejsza niż ogółu populacji. Grupę tę charakteryzowały niższy współczynnik aktywności zawodowej oraz wskaźnik zatrudnienia.

(czytaj więcej)
0

Jak długo żyją mieszkańcy kujawsko-pomorskiego? Zobacz statystyki

Od ostatniej dekady ubiegłego stulecia obserwowane jest w Polsce wydłużanie się #przeciętnego trwania życia we wszystkich województwach.

(czytaj więcej)
0

Ciesz się perfekcyjnym makijażem codziennie

Wykonujemy profesjonalny makijaż permanentny oczu, brwi i ust. Zapraszamy do naszego Studia Urody i Odnowy Biologicznej przy ul. Nowej 15 B w Nakle nad Notecią.

(czytaj więcej)