Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

19 września 2016

Hybrydy Toyoty – elegancja i oszczędność. Co zaprezentuje zupełnie nowy crossover Toyota C-HR?

fot. www.toyota.bydgoszcz.pl

fot. www.toyota.bydgoszcz.pl

Hybrydy Toyoty zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. W 2016 roku Toyota Prius po raz kolejny# została uznana za najmniej awaryjne auto w segmencie D według raportu TÜV w kategoriach aut 6- i 7-letnich oraz 8- i 9-letnich. To pokazuje i potwierdza że to są auta niezawodne

Auta z napędem hybrydowym nie posiadają standardowych części narażonych na zużycie, takich jak koło dwumasowe, sprzęgło, alternator, rozrusznik czy paski klinowe. Ponadto układ hybrydowy wspomaga hamowanie, co przekłada się z kolei na mniejsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Wszystko to pozwala na oszczędność około 9 000 zł względem auta zasilanego konwencjonalnym źródłem napędu.

Jazda hybrydą jest zarówno oszczędna, jak i dynamiczna. Najlepiej obrazują to chociażby najnowsze wyniki Toyoty Prius w testach beze misyjnej jazdy; Naukowcy z Uniwersytetu Rzymskiego przeprowadzili badania wydajności napędu hybrydowego nowego Priusa. Średnio przez 73,2% czasu podróży i na 62,5% jej dystansu samochód jechał w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Wartości te były jeszcze wyższe w środowisku typowo miejskim. Niemal 45% energii zużytej na poruszanie się pojazdu wytworzył silnik elektryczny Priusa. Jedna trzecia energii elektrycznej zużytej przez auto została wytworzona podczas hamowania rekuperacyjnego.

W ciągu siedmiu miesięcy 2016 r. całkowita liczba samochodów hybrydowych, sprzedanych przez Toyota Motor Poland wyniosła 4176 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 127% w stosunku do ubiegłego, także rekordowego roku. W analogicznym okresie - od stycznia do lipca 2015 roku, były to 1842 egzemplarze.

Nowością w Hybrydowej rodzinie Toyoty jest zupełnie nowy crossover C-HR.

Toyota C-HR powstała, aby się wyróżniać – zarówno na tle segmentu crossoverów, jak i w gamie modeli marki. Compact Hybrid Revolution (C-HR) odzwierciedla determinację Akio Toyody, prezydenta Toyota Motor Corporation, aby dać więcej swobody stylistom i inżynierom. Ich kreatywność zaowocowała przyciągającym wzrok designem i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Toyota C-HR tylko w niewielkim stopniu różni się od samochodów koncepcyjnych, które podbiły serca publiczności na targach w Paryżu w 2014 roku i we Frankfurcie w roku 2015. Nadwozie łączy smukłą linię coupé z muskularną dolną częścią i wyrazistym przodem, wprowadzając do segmentu crossoverów nowy styl.

Nowa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) zapewniła projektantom dużą elastyczność w zakresie designu, napędów i dynamiki. Dzięki temu C-HR wnosi nową jakość i świeżość do mocno zunifikowanego segmentu crossoverów.

C-HR jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research.

Samochód jest pozycjonowany pomiędzy modelami Auris i RAV4. Oparty na platformie segmentu C crossover ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m - tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Toyota C-HR jest jednym z największych crossoverów, pod względem wymiarów zewnętrznych zbliżonym do Nissana Quashquai czy Renault Kadjar. Ma przy tym duży bagażnik o pojemności typowej dla aut kompaktowych – 377 l to o 17 l więcej, niż w Toyocie Auris hatchback.

Model C-HR dysponuje hybrydowym układem napędowym najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 wynosi 85 g/km, zaś zużycie paliwa 3,7 l/100 km, co jest poziomem nie do pobicia w tym segmencie aut.

Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym lżejszy, bardziej efektywny i ma większą wydajność, niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% – to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej.

Zadbano w szczególności o charakterystykę układu kierowniczego, a także o ograniczenie oporów ruchu, co sprawia, że Toyota C-HR oferuje wyjątkową precyzję prowadzenia wśród crossoverów. Ograniczenie przechyłów nadwozia, które zwykle w większym stopniu dotyczą wysokich samochodów, poprawia komfort jazdy. Nawet na wysłużonych drogach samochód zachowuje wyjątkową stabilność i precyzję.

Więcej szczegółów na temat C-HR , a także pozostałych modeli hybrydowych dowiesz się w salonie Toyoty Bydgoszcz przy al. Jana Pawła 150 (tel. 52 375 71 75).

Skontaktuj się z nami

Materiał reklamowy / Artykuł sponsorowany: Toyota Bydgoszcz

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?

Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.

(czytaj więcej)
0

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

(czytaj więcej)
0

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

(czytaj więcej)
0

Ćwiczenia strażaków w Szczecinie. Doskonały obiekt do nauki

W ramach zawartego porozumienia o współpracy #z Politechniką Szczecińską ratownicy OSP JRS wzięli udział w ćwiczeniach zorganizowanych w Akademickim Centrum Szkoleniowym MUSTC.

(czytaj więcej)