Hybrydy Toyoty – elegancja i oszczędność. Co zaprezentuje zupełnie nowy crossover Toyota C-HR?
fot. www.toyota.bydgoszcz.pl
Hybrydy Toyoty zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. W 2016 roku Toyota Prius po raz kolejny# została uznana za najmniej awaryjne auto w segmencie D według raportu TÜV w kategoriach aut 6- i 7-letnich oraz 8- i 9-letnich. To pokazuje i potwierdza że to są auta niezawodne
Auta z napędem hybrydowym nie posiadają standardowych części narażonych na zużycie, takich jak koło dwumasowe, sprzęgło, alternator, rozrusznik czy paski klinowe. Ponadto układ hybrydowy wspomaga hamowanie, co przekłada się z kolei na mniejsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Wszystko to pozwala na oszczędność około 9 000 zł względem auta zasilanego konwencjonalnym źródłem napędu.
Jazda hybrydą jest zarówno oszczędna, jak i dynamiczna. Najlepiej obrazują to chociażby najnowsze wyniki Toyoty Prius w testach beze misyjnej jazdy; Naukowcy z Uniwersytetu Rzymskiego przeprowadzili badania wydajności napędu hybrydowego nowego Priusa. Średnio przez 73,2% czasu podróży i na 62,5% jej dystansu samochód jechał w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Wartości te były jeszcze wyższe w środowisku typowo miejskim. Niemal 45% energii zużytej na poruszanie się pojazdu wytworzył silnik elektryczny Priusa. Jedna trzecia energii elektrycznej zużytej przez auto została wytworzona podczas hamowania rekuperacyjnego.
W ciągu siedmiu miesięcy 2016 r. całkowita liczba samochodów hybrydowych, sprzedanych przez Toyota Motor Poland wyniosła 4176 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 127% w stosunku do ubiegłego, także rekordowego roku. W analogicznym okresie - od stycznia do lipca 2015 roku, były to 1842 egzemplarze.
Nowością w Hybrydowej rodzinie Toyoty jest zupełnie nowy crossover C-HR.
Toyota C-HR powstała, aby się wyróżniać – zarówno na tle segmentu crossoverów, jak i w gamie modeli marki. Compact Hybrid Revolution (C-HR) odzwierciedla determinację Akio Toyody, prezydenta Toyota Motor Corporation, aby dać więcej swobody stylistom i inżynierom. Ich kreatywność zaowocowała przyciągającym wzrok designem i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.
Toyota C-HR tylko w niewielkim stopniu różni się od samochodów koncepcyjnych, które podbiły serca publiczności na targach w Paryżu w 2014 roku i we Frankfurcie w roku 2015. Nadwozie łączy smukłą linię coupé z muskularną dolną częścią i wyrazistym przodem, wprowadzając do segmentu crossoverów nowy styl.
Nowa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) zapewniła projektantom dużą elastyczność w zakresie designu, napędów i dynamiki. Dzięki temu C-HR wnosi nową jakość i świeżość do mocno zunifikowanego segmentu crossoverów.
C-HR jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research.
Samochód jest pozycjonowany pomiędzy modelami Auris i RAV4. Oparty na platformie segmentu C crossover ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m - tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Toyota C-HR jest jednym z największych crossoverów, pod względem wymiarów zewnętrznych zbliżonym do Nissana Quashquai czy Renault Kadjar. Ma przy tym duży bagażnik o pojemności typowej dla aut kompaktowych – 377 l to o 17 l więcej, niż w Toyocie Auris hatchback.
Model C-HR dysponuje hybrydowym układem napędowym najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 wynosi 85 g/km, zaś zużycie paliwa 3,7 l/100 km, co jest poziomem nie do pobicia w tym segmencie aut.
Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym lżejszy, bardziej efektywny i ma większą wydajność, niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% – to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej.
Zadbano w szczególności o charakterystykę układu kierowniczego, a także o ograniczenie oporów ruchu, co sprawia, że Toyota C-HR oferuje wyjątkową precyzję prowadzenia wśród crossoverów. Ograniczenie przechyłów nadwozia, które zwykle w większym stopniu dotyczą wysokich samochodów, poprawia komfort jazdy. Nawet na wysłużonych drogach samochód zachowuje wyjątkową stabilność i precyzję.
Więcej szczegółów na temat C-HR , a także pozostałych modeli hybrydowych dowiesz się w salonie Toyoty Bydgoszcz przy al. Jana Pawła 150 (tel. 52 375 71 75).
Materiał reklamowy / Artykuł sponsorowany: Toyota Bydgoszcz
Czytaj również
- Wyborcza dogrywka w gminie Sadki. Kogo poprzesz w II turze? (sonda)
- II tura wyborów na burmistrza Kcyni. Na kogo oddasz swój głos? (sonda)
- Za nami debata wyborcza. Kto wygrał poniedziałkowe starcie? (sonda)
- Kto wygrał debatę? Wskaż zwycięzcę w naszej sondzie (sonda)
- Uroczysta sesja Rady Powiatu Nakielskiego. Czas pożegnań
Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?
Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.
(czytaj więcej)Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka
Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.
(czytaj więcej)Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny
22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.
(czytaj więcej)Ćwiczenia strażaków w Szczecinie. Doskonały obiekt do nauki
W ramach zawartego porozumienia o współpracy #z Politechniką Szczecińską ratownicy OSP JRS wzięli udział w ćwiczeniach zorganizowanych w Akademickim Centrum Szkoleniowym MUSTC.
(czytaj więcej)