Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

12 czerwca 2019

Kierunek Łotwa. Uczniowie wyruszyli w kolejną podróż

fot. pow.

W maju uczniowie i nauczyciele z I Liceum Ogólnokształcącego w # Szubinie wyruszyli w kolejną podróż dydaktyczno-krajoznawczą w ramach realizowanego projektu ERASMUS „Duma narodowa w kontekście europejskim”. Tym razem kierunek….ŁOTWA.

Oprócz realizacji zadań projektowych – pracy w grupach międzynarodowych z wykorzystaniem programu Photo Story – realizowana była ścieżka krajoznawcza. Zwiedziliśmy okolicę, np. park narodowy „Mazsalacas”, udaliśmy się na całodniową wycieczkę do stolicy Łotwy – Rygi, gdzie zostaliśmy oprowadzeni przez przewodnika, wysłuchaliśmy opowieści o dziejach tego miasta oraz odwiedziliśmy Bibliotekę Narodową Łotwy.

Ważnym punktem naszej podróży było poznanie historii - wpisanej na listę UNESCO akcji niepodległościowej „Baltic Way” z 1989r. Był to masowy protest ok. 2 milionów mieszkańców trzech republik bałtyckich: Litewskiej, Łotewskiej i Estońskiej SRR przeciwko ówczesnej sytuacji politycznej.

Szczególne wrażenie wywarła na nas bogata kultura Łotwy: tradycyjne śpiewy i tańce ludowe, które są kultywowane od najmłodszych pokoleń. Smakowały nam litewskie specjały: pierożki, sok z brzozy czy kwas.

Łotwa to ostatni w bieżącym roku szkolnym wyjazd projektowy z Erasmusa. W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie i nauczyciele odwiedzili już Węgry, Hiszpanię , Włochy i Turcję.

W przyszłym roku szkolnym czekają nas wyjazdy na Islandię, Węgry i do Rumunii. Zimą spodziewamy się zagranicznych gości z projektów Erasmus w liceum w Szubinie.

materiał: A. Kasprzak

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 4 7

Czytaj również

udostępnij na FB

Podstawowe szkolenie łączników i zwiadowców. Zajęcia w Kowalewku

W ramach rocznego planu pracy zatwierdzonego przez #Komendę Jednostki w Kowalewku trwają zajęcia z zakresu budowy i obsługi motocykli typu Honda 125 SL, a także qadów Yamaha Grizzly 550.

Światowy Dzień Chorych na Hemofilię. Zaburzenia krzepnięcia krwi

Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień# Chorych na Hemofilię.

(czytaj więcej)

Ochrona przed niechcianymi wiadomościami. Nowe zabezpieczenia

Przedsiębiorcy telekomunikacyjni świadczący #usługi SMS podłączyli się do systemu telegraf.cert.pl, służącego do przekazywania wzorca fałszywej wiadomości SMS. Dzięki czemu blokowane będą oszukańcze wiadomości SMS, które są zgodne z przygotowanymi przez CSIRT NASK wzorcami.

(czytaj więcej)

Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)

Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.