Egzamin gimnazjalny. W gminie Szubin najlepiej wypadła "Dwójka"
fot. MEN
Jak przedostatni rocznik gimnazjalistów poradził sobie z egzaminacyjnym #maratonem? Które - zdaniem CKE zadania okazały się dla uczniów z regionu "bułką z masłem", a w jakich obszarach poszło gorzej?
Egzamin gimnazjalny został przeprowadzony w kwietniu. Składał się z trzech części - humanistycznej, gimnazjaliści rozwiązywali zadania z historii, wiedzy o społeczeństwie i języka polskiego, części matematyczno-przyrodnicznej, obejmującej zadania z przedmiotów przyrodniczych biologii, chemii, fizyki, geografii oraz matematyki. W trzeciej części egzaminacyjnych zmagań uczniowie rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego na poziomie podstawowym bądź na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Arkusze zawierały zadania zamknięte typu - prawda-fałsz, testy wielokrotnego wyboru i dobierania oraz otwarte - wymagające krótkiej odpowiedzi wraz z uzasadnieniem. Wyniki - podawane procentowo - Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała w czerwcu.
- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego (...) Większości nie przysporzyło również problemów zadanie z historii sprawdzające umiejętność analizy i interpretacji źródła kartograficznego. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania i interpretowania informacji, przedstawionych za pomocą wykresów funkcji, a z biologii - umiejętnością posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu genetyki. Gimnazjaliści przystępujący do egzaminu z języka angielskiego (...) najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań z zakresu rozumienia ze słuchu. (…) Egzamin wskazał również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej. W części humanistycznej z języka polskiego trudność sprawiło między innymi zadanie sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej, a z historii zadanie dotyczące chronologii historycznej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie na dowodzenie, które wymagało znajomości pojęcia mediany, a także samodzielnej analizy problemu i przedstawienia argumentacji matematycznej, natomiast z geografii – zadanie dotyczące związku głównych cech klimatu Polski z czynnikami je kształtującymi - ocenia Centralna Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku.
Jak z egzaminacyjnymi zmaganiami poradzili sobie uczniowie z gminy Szubin, obrazuje tabela.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w gminie Szubin | ||||||||
szkoła | j.polski | historia i WOS | matematyka | przyrodnicze | j.angielski – podst. | j.angielski – rozsz. | j. niemiecki – podst. | j.niemiecki– rozsz. |
Jedynka Szubin | 67,3% | 56,9% | 49,8% | 50,4% | 64,5% | 49,2% | ||
Dwojka Szubin | 80,9% | 64,1% | 64,2% | 61,1% | 73,3% | 58,7% | 88% | 63% |
Rynarzewo | 67,4% | 51,6% | 47,0% | 54,1% | 62,3% | 45,1% | ||
Kowalewo | 72,6% | 64% | 53,1% | 61,8% | 61,2% | 51,8% |
Szkoły wiejskie
Analizując wyniki poszczególnych szkół z perspektywy lokalizacji szkoły, na tle średniej dla szkół wiejskich zdecydowanie lepiej wypadli gimnazjaliści z Kowalewa. Średnia z historii i WOS-u dla szkół wiejskich w województwie wyniosła 55% - w Kowalewie 64% (Rynarzewo - 51,6 %).
Język polski w obu placówkach wypadł lepiej niż średnia wojewódzka (64) - w Rynarzewie - 67,4%, w Kowalewie - 72,6%. Wynik gimnazjalistów z Rynarzewa w części matematycznej pokrył się ze średnią wojewódzką (47%), uczniowie z Kowalewa osiągnęli 53,1%. Lepiej niż średnia (52%) wypadły przedmioty przyrodnicze - w Rynarzewie - 54,1%, w Kowalewie - 61,8%. Nieco lepiej niż statystyka (59%), wypadł także egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym. Gimnazja z terenów wiejskich gminy Szubin osiągnęły wynik nieco powyżej 60%. Na poziomie rozszerzonym średnia wyniosła 43%. W szkole w Rynarzewie - 45,1%, w Kowalewie - 51,8%. Dyrekcja szkoły w Kowalewie jest zadowolona z wyniku z języka angielskiego, podczas gdy przedmioty humanistyczne okazały się zbyt trudne.
Gimnazja miejskie
Bardzo dobrymi wynikami może się pochwalić Dwójka - na tle średniej wojewódzkiej dla miast do 20 tys. mieszkańców. Średni wynik z języka polskiego dla szkół w małych miasteczka wyniósł 65%, podczas gdy w Dwójce uczniowie osiągnęli z tej części egzaminu średnio 80,9%. Arkusz z zadaniami z historii i WOS-u w obu miejskich gimnazjach również wypadł lepiej niż średnia wojewódzka - 54%. Wynik w Jedynce to 56,9, w Dwójce 64,1%.
Średnia wojewódzka dla przedmiotów przyrodniczych wyniosła 52%. Gimnazjaliści z Jedynki do niej nie dociągnęłi - osiągnięty przez nich wynik to 50,4%, w Dwójce średnia to 61,1%. Matematykę uczniowie z Dwójki napisali zdecydowanie lepiej niż średnia wojewódzka, która osiągnęła 47%. Ich wynik to 64,2%. Podobnie język angielski na poziomie podstawowym. Przy statystyce dla regionu na poziomie 63%, uczniowie z Dwójki osiągnęli 73,3%.
Czytaj również
- Prestiżowe stypendium dla ucznia Żeglugi. Daniel Apalczyk wyróżniony
- Dzień liczby Pi. Uczniowie wzięli udział w zabawach matematycznych
- Z wizytą w Belgii. Wyjazd w ramach programu Erasmus+
- Kacper zaprezentował wiersz Herberta. Konkurs recytatorski w Nakle
- Dzień Świętego Patryka. W szkole królował zielony kolor
Dodaj komentarz
LOKALNY HIT
Jak prawidłowo stosować antybiotyki? Nie przerywaj kuracji
Czy wiesz, jak prawidłowo stosować antybiotyki? Zapobieganie infekcjom i odpowiednie ich# leczenie pomogą zachować skuteczność leków i zapobiegać antybiotykoodporności.
(czytaj więcej)Ćwiczenia policjantów i straży granicznej. Wspólne działania
Policjanci, wspólnie ze strażą graniczną, wzięli udział# w ćwiczeniach na terenie Portu Lotniczego w Bydgoszczy. Miały one na celu sprawdzenie i utrwalenie działań służb w odpowiedzi na realne zagrożenia, które mogą wystąpić podczas codziennej działalności lotniska.
(czytaj więcej)Terytorialsi na kolejnym szkoleniu. Kurs SERE był bardzo wymagający
Ucieczka, unikanie przeciwnika, przetrwanie w terenie to tylko niektóre #zagadnienia kursu SERE poziomu B, który w minionym tygodniu zrealizowało Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej w Toruniu. W 5-dniowym kursie udział wzięło kilkunastu Terytorialsów z całego kraju, a zajęcia realizowane były m.in. na terenie borów Tucholskich.
(czytaj więcej)Co nam mówi kod kreskowy? Czy prefiks 590 = Polska?
Kto odpowiada za kody kreskowe#? GS1 to międzynarodowa organizacja zajmująca się zarządzaniem systemem znakowania produktów kodami kreskowymi.
(czytaj więcej)
Komentarze (14) Zgłoś naruszenie zasad
mama, w dniu 23-07-2018 08:33:26 napisał:
odpowiedz
Wanda, w dniu 23-07-2018 09:54:58 napisał:
odpowiedz
Wanda, w dniu 23-07-2018 09:58:11 napisał:
odpowiedz
mama, w dniu 23-07-2018 10:08:02 napisał:
odpowiedz
Wanda, w dniu 23-07-2018 10:26:07 napisał:
odpowiedz
Piotrek, w dniu 23-07-2018 13:42:25 napisał:
odpowiedz
mama, w dniu 23-07-2018 18:03:47 napisał:
odpowiedz
Kowalewo, w dniu 24-07-2018 08:13:21 napisał:
odpowiedz
kos, w dniu 24-07-2018 18:40:31 napisał:
odpowiedz
Mika, w dniu 20-08-2018 21:17:24 napisał:
odpowiedz
Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.
Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!